недеља, 5. јануар 2014.

Beleške uplašenog slona (ciklus pesama)

1. dobro jutro

prvog aprila
me probudio
sneg

pahulje su vijorile
iznad mog prozora
i urlale
aprilililili

napravio sam
kompromisnu odevnu kombinaciju
između
kalendarski pristiglog proleća
i zime koja me dočekala
kad otvorih vrata
ispred kojih je
okićen iglicama
lakog snega
ležao
mrtav miš
kog bih možda kupio pečenog
nataknutog na drveni štapić
ili zavijenog u papirni fišek
samo da su običaji nešto drugačiji
proždirao bih miševe kao girice
možda bih dugo sisao
posoljeni mišiji repić
a glava bi tek bila pravi gurmanski zgoditak

ali avaj – avaj ali

ustuknuo sam
uplašen
zgrožen

ovo je tek treći miš
koga vidim u životu

prvog sam video
onako u prolazu
imao sam četiri
ili
četiri i po godine



za drugog nisam siguran
ni da sam ga video
sećam se da je moj pas
jednom ubio miša
ali glodarolikog leša
ne mogu da se setim

miševi su mi gadni
a tek pacovi
buba švabe
buba ruse
pauci

da ne govorim o zmijama

kada vidim zmiju na
nekom pametnom kanalu
u ponudi kablovske televizije
pljunem tri puta
prekrstim vazduh
desnom rukom
i gađam
televizor
daljinskim upravljačem

doduše
namerno ga promašim


2. zombi-glodar vreba

kada sam se
vratio kući
veče je već
bilo poodmaklo
miš je i dalje ležao
nepomično

ispred ulaznih vrata
ne radi svetlo

tresao sam se dok sam
uspešno mašio ključaonicu
u mrklom mraku

ruke su drhtale
od zime i straha

možda se
jebena pacovčina
samo folira

3. šta se radi u susednim kavezima

to veče sam pokušavao da odgonetnem
da li su komšije primetile
nepozvanog gosta

išao sam od zida do zida
od ćoška do ćoška
prislanjao uvo
bez većih uspeha

jednom komšiji umrla baba
drugom se posrećilo na kladionici
neka nepoznata žena je odbila da popuši
predsedniku kućnog saveta

izlazio sam u hodnik
ali bez dužeg zadržavanja

možda miš
ima sabornike
koji su već upali u zgradu

opreza nikada previše

4. jutro nove nade

narednog dana me
probudilo
zvono na vratima

komšija
večeras imamo
hitan sastanak
da vidimo
šta nam je raditi
sa onim
prokletim
mišomrtvacem

do večeras
obilazite grdobu
a ako ne morate napolje
najbolje je i da ne izlazite

moramo hitro delati
a
sve se može
kad se komšije
slože


osmehom sam
brisao podočnjake
predsedniku
kućnog saveta

htedoh mu reći
ako je neko zaslužio
felacio
to si ti
odgovorni
pastiru naš

ali takve stvari se ne govore
te se umesto toga značajno
nakašljah

stvarno
pa to je sjajna ideja
nadam se da se ne šalite

naravno da ne
komšija

pogleda me on očinski

pa drugi je april

5. sećanje – moj je otac ezop

jednom sam
sa ocem
gledao
naučnu emisiju

imao sam šest
ili šest i po
godina

na ekranu se
nekakvom afričkom pustarom
šepurio
ogromni
egzotični
gušter

rekoh ocu
da bih ga
ni manje ni više
nego zaklao


guštera
a ne oca

uplašio sam se
patuljaste aždaje
a u strahu
su veliki noževi

otac me pogledao
ozbiljno
i reče mi
ali zamisli
kada se iz škole
vrati
njegov
sin
gušterčić
i vidi da si mu ti
ubio tatu
zamisli
gušterčića
kako plače
rida
roni suze
mali gušterko
siroče reptilsko

da li bi i onda
želeo da zakolješ
guštera

njegova priča me rastužila
ali do dana današnjeg nisam
utvrdio gde se denula
pouka

6. racionalni um

nisam ga ja ubio

ne verujem da je to uradio i neko od komšija

eventualno u samoodbrani


7. iskakanje iz poslovnika

dobro
slažemo se
ta se napast mora skloniti

ali ko da uradi to
možda je zaražen
možda nosi neku opaku bolest

ja ne mogu
ja sam krhkog zdravlja

ja ne mogu
ja imam decu

ja bih stvarno rado
ali psihijatar mi je
dijagnostifikovao
mišofobiju
kada vidim miša
živog
mrtvog
džerija na ekranu
iskaču mi strašni
plihovi na debelom mesu
kako da vam kažem to
bih ja
ali boli me dupe

većali smo tako dugo
stajali u dobro osvetljenom hodniku
koga je žena jednog komšije
dezinfikovala tog dana

vodili smo razgovor
šćućureni na sigurnoj teritoriji
kada se sa sprata iznad
prolomi glas
komšije šofera
kome je naš sastanak
urnisao san

ja ću ga skloniti ujutru
jebo vas pas ludi
nije konj ako je miš
pičke jedne nenormalne
pustite me da spavam

odahnusmo
ali na kratko
komšija je otišao na put
i zaboravio na obećanje

ljutito smo to prebacivali
njegovoj ženi

8. sećanje – moj je deda antigona

bio sam mali
deda i ja smo našli
mrtvog skakavca
na starom
neasfaltiranom
putu
sa gornje strane kuće

bilo mi ga žao
što umire tako sam

ne znam šta mi bi

deda predloži da ga sahranimo
kao čoveka

dobro
kao skakavca

zakopali smo ga
a umesto krsta
u zemlju smo zaboli
komad cigle

crvene


9. faktografska konstatacija

mog druga je presreo
jedan cigo (rom)
stavio mu nož na stomak
uzeo mu sav novac

i mene je jedan cigo (rom) opelješio

a baba mi pričala
kako je videla ciganku (romkinju)
prosi
a iz džepa joj viri moderan mobilni
njena prijateljica kaže da je to ona ista
što ima dva stana
ali baba misli da nije

… (ništa ništa samo kažem)

10. praktična primena geopolitike

zaledio sam se
dok sam gledao
vesti
na studiju b

kažu
u istočnom delu grada
primećen veliki porast pacova
u nekim blokovima

šire se i kreću dalje

kažu i da nema razloga za brigu
da će gradske službe srediti stvar
ali poznato je da novinari lažu

znači
krenulo je
idu ka nama

idu osvetnici


11. historia est magistra vitae

nisam mogao da zaspim

kada god sklopim oči
vidim
kako miševi
nabijaju mog askurđela
na štapić
peku ga natenane
i jedu deo po deo

slade se prstima
umaču ih u pretop

grickaju mu koleno
snažnim sekutićima
kidaju mišićno tkivo

oči ubacuju u čokoladu
prave askurđel kugle

ustajao sam
pokušavao da se smirim
od nervoze pojeo dve konzerve tunjevine

posle me je ubila gorušica



12. zbogom prvi nerođeni sine

javio sam
ovima na poslu
da me neće biti neko vreme

pitaju šta je
a ja
spuštam slušalicu

nemam vremena za gubljenje
ali
osim što nemam
vremena za gubljenje
nemam u stanu nikakvo oružje

puška top mitraljez pištolj bazuka
ništa

od hladnog samo kuhinjske noževe
ali bojim se da su glodari
bolji od mene
u borbi
prsa u prsa

džoger džoger džoger

kakva sjajna zamisao

moćna motka
za tamanjenje
zubate stoke

gde sad u stanu
da se pričestim

13. portable grobnica

izašao sam ispred zgrade
vikao
dođite ako smete
miševi i pacovi

ja sam ubio vašeg prijatelja
ja
šta mi možete
sve ću vas pobiti
krv će moja
biti namirena

ha ha ha ha
odzvanjao je
moj bojni poklič

mrtvi miš
više nije bio
ispred vrata moje zgrade

neko ga je preneo
u susedno dvorište
prevezao ga je na kesici
u kakve pekari
pakuju kifle

sad je on briga
onih iz broja dvadeset i devet
šta ima da se tu mešam
nije pristojno

dugo sam ga gledao
i pevušio

ti samo budi dovoljno daleko

onda sam džoger oslonio
na zgradu
i umesto
krpe
okačio
zastavu

Нема коментара:

Постави коментар