понедељак, 6. јануар 2014.

Jezička barijera

Ja sam pijani pas,
lutam mračnim sokacima
gradova u kojima živim
i gradova u kojima bih rado živeo,
dižem nogu
pored svake bandere i svakog drveta,
ali pre nego mokraća dodirne
razgaženi sneg ili hladni asfalt,
topi se u vazduhu
jer nema zemlje za pijane pse.

Ja sam pijani pas,
hodam naokolo,
ližem svoja muda,
ali me njihov
slatkasti vonj
podseti da prezirem poeziju
opterećenu nepotrebnim vulgarnostima.

Ja sam pijani pas,
režim kada na TV-u vidim
ratne zločince, japije,
stiliste i univerzitetske profesore,
ali ih u stvarnosti ne viđam,
samo druge pijane pse koji mi prebacuju
da sam obična džukela,
situirana,
srećna,
ušuškana u toplu
kućicu za cuka,
a ne nekakav pijani pas
sklon poeziji.

Ja sam pijani pas,
drkam svoj pseći,
oprostite,
kurac,
na sred ulice,
na očigled prolaznika,
dece, žena i staraca,
računam da mi je to dobro za biografiju
jer niko ne voli pijane pse puritance.

Ja sam pijani pas,
član sam pseće biblioteke,
pročitao sam gomilu knjiga,
razvaljivao postmodernu
i ontološki nestabilne subjekte,
ali još uvek mi se najviše dopadaju
onih prvih nekoliko,
pročitanih pre mnogo, mnogo
psećih godina.

Ja sam pijani pas,
zaljubljen sam,
uvek sam zaljubljen,
zavijam na mesec,
lajem, cvilim, režim,
tužne pseće ljubavne pesme.

Ja sam pijani pas,
ljudi mi se ponekad smeju,
kažu da sam
pijano kuče u čakšire,
ja bih ih ujeo, vrlo rado,
pretim im time,
ali naposletku
samo se povlačim
jer nisam ja takav pas.

Ja sam pijani pas,
pijem sve što stignem,
ne vodim računa o vrsti pića
ili količinama,
jer opet bolje je biti
pijani pas
nego samo
pas.

Ja sam pijani pas,
i ponekad,
kada mi nestane pića,
kada ostanem sam i
kada se svi drugi pijani psi
uvuku u haustore i dvorišta
da preguraju još jednu noć,
kada me topli zidovi moje kućice
plaše kao krčkanje u paklenim loncima,
stanem sam na sred ulice
i lajem, zavijam,
pokušavam da svojim psećim jezikom
otpevam tvoje ime,
ali zvukovi pijanog psa
nikada se neće artikulisati u ljudske glasove
N – A – T – A -
i tako dalje,
i tako dalje,
i tako dalje,
i tako dalje.

Нема коментара:

Постави коментар