„Kad
god
bih
imao
ideju
za
roman,
izmislio
bih
pisca,
pripisao
mu
taj
roman,
i
unutar
kratke
priče
prepričao
njegov
sadržaj“,
rekao
je
jednom
prilikom
Borhes.
Čini mi se to kao zgodna strategija. Već neko vreme filtriram ideje
za svoj prvi roman. Zapravo, nisu to samo ideje – detaljno razvijam
priču, delim svoj fiktivni roman na glave, pažljivo razvijam fabulu
i likove. I to nekako uvek usput. Beležim u svesku teze i crtice.
Nisam još otvorila famozni beli New Page koji
bi svečano obeležio početak Pisanja. Nisam – sve do sada.
Međutim, čini mi se da je roman bila pretenciozna ideja. Verovatno
neću moći da doguram dalje od priče. I priča je
gord
naziv
– pre
očekujem
da
nastane
neka
literana
ispovest.
Mislim
da
je
to
dobro
ime
– literarna
ispovest.
Da
li
su
se
događaji
o
kojima
ću
pričati
meni
zaista
dogodili?
Umesto
odgovora,
iskoristila
bih
poruku
čitaocu
koju
upućuje
Tomas
Vulf
na
početku
romana
„Pogledaj
dom
svoj
anđele“
-
svi
smo
mi
zbir
momenata
naših
života
i
svako
ko
sedne
da
piše
će
koristiti
kreaciju
svog
mozga
i
ne
može
izbegnuti
to.
Bila
sam
četvrta
godina
srednje
škole.
Intezivno
sam
se
spremala
za
fakultet.
Više
nego
što
je
to
bilo
potrebno.
Gde
god
da
sam
se
nalazila
– u
stanu,
školi,
kafiću
– vukla
sam
sa
sobom
knjigu,
podvlačila važne delove
flomasterima
najrazličitijih
boja,
prepisivala
definicije u
sveske
i
slično.
Upisala
sam
opštu
književnost
na
Filološkom
fakultetu
u
Beogradu
sasvim
glatko.
Iz
ove
perspektive,
moje
detaljne
pripreme
su
neka
neki
način
bile
proizvod
čiste
dokolice i sujete.
Moj
tadašnji
(a
i
sadašnji)
dečko
je
bio
u
Budimpešti
na
postdiplomskim
studijama.
Sećam
se,
jednog
popodneva
sedela
sam
u
lokalnoj
čajdžinici.
Pokušavala
sam
da
čitam.
Neka
ruka
mi
skloni
pepeljaru
sa
stola.
„Izvini,
Milica
mi
reče
da
joj
donesem
pepeljare
da
opere“,
rekao
je.
Milica
je
mahala
iza
šanka,
a
ja
sam
nabacila
u redu je
smešak.
Nisam
znala
ko
je
taj
momak.
Delovao
je
starije
od
mene
bar
desetak
godina.
„Šta
čitaš?“.
Okrenula
sam
korice
knjige
ka
njemu.
„Hm,
Veliki Getsbi.
Pa,
to
je
klasika,
trebalo
je
do
sada
to
da
pročitaš.
Kasniš,
devojko,
kasniš“,
smejao
se.
Nisam
progovarala.
„Znaš,
u
jednom
Osterovom
romanu
dvoje
se
upozna
baš
preko
Velikog Getsbija.
Slučajno
momak
sretne
devojku u parku
i ona baš čita
tu
knjigu.
Tako
nastane
jedna
velika
ljubav.“
Mislim
da
mi
je
namignuo.
„Inače,
ja
sam
Božidar“.
Promumlah
i
ja
svoje
ime.
„Da,
Marija
je
lepo
ime.
Ali,
zvučaće
ti
glupo,
ali
moram
ovo
da
te
pitam.
Imaš
li
šta
protiv
da
te
zovem
Julija?“
I
dalje
nisam
progovarala.
„U
stvari,
ne
Julija.
Možda
Džulija?
Ili,
zapravo,
neću
da
okolišam.
Šta
misliš
da
te
zovem
Džuli?
Znaš,
kao
ona
glupa
pesma,
Džuuuliiiii..“,
pevao
je
evrovizijski
hit
odlazeći
od
mog
stola.
Pikslu
mi
je
kasnije
vratila
Milica.
Nisam
razmišljala
o
tom
neobičnom
susretu.
Učenje
mi
je
okupiralo
mozak.
Vuk
Stefanović
Karadžić
je
prešao
u
Beč
1813.
godine
i
tamo
je
upoznao
Jerneja
Kopitara.
Asonanca
je
ponavljanje
određenog
samoglasnika
radi
stvaranja
zvučnog
efekta.
Sa
druge
strane,
ponavljanje
suglasnika
je
aliteracija.
A
i
interesovao
me
je
samo
Bojan
-
moj
tadašnji
(a
i
sadašnji)
dečko.
Javljao
mi
se
svaki
dan.
Sećam
se
jednog
neobično
dugog
razgovora.
Bio
je
petak,
možda
oko
šest
ili
sedam
sati
popodne.
Bio je tužan.
Ispuštao
je
dimove
cigarete
u
malu
web kameru.
Pravio
je
duge
pauze
u
rečenicama.
Slika
se
gubila.
Imala
sam
užasno
spor
Internet.
Na
kraju
sam
odustala.
Napisala
sam
mu
kratku
poruku
„Moram
da
idem.
Čujemo
se
noćas
ili
sutra.
Ljub.“
Te
večeri
sam
izašla
u
čajdžinicu.
Nisam
nameravala
da
se
dugo
zadržim
– tek
toliko
da
popijem
kuvano
vino
i
uzem
svesku
koju
sam
tog
jutra
zaboravila.
Sedela
sam
leđima
okrenuta
šanku.
Oštre
dlačice
se
probiše
kroz
moj
tanki,
končani
džemper
bockajući
mi
desno
rame.
Nekakva
brada
se
naslonila
na
mene.
„Džuuuliiii“,
peva
mi
na
uvo.
„Zaboravila
si
svesku.
Milica
mi
reče
da
ti
je
dam.“.
Iznervirao
me
je
tada.
Htela
sam
da
ga
pitam
šta
mu
znači
to
Džuli,
ali
nisam
želela
da
se
upuštam
u
njegove
jeftine
pizdarije.
„Smeta
li
ti
ako
sednem,
završim
svoje
piće
i
popušim
cigaretu
sa
tobom?“,
pitao
je.
Smetalo
mi
je,
ali
mi
se
nekako
učini
nepristojnim
da
mu
to
kažem.
Potvrdno
klimnuh
glavom
– trudeći
se
da
mu
izrazom
lica
pokažem
da
i
nisam
oduševljena
njegovim
prisustvom.
„Koliko
imaš
godina,
Džuli?“.
Promrljah
nekako
devetnaest.
„Uh,
Džuli,
davno
to
beše.“
Kada
mi
je
rekao
da
ima
trideset
i
šest
godina
– uplašila
sam
se.
Da,
delovao
je
stariji,
ali
ne
baš
toliko.
Ipak,
kada
malo
bolje
pogledaš,
zalizana
kosa
nije
sasvim
dobro
kamuflirala
velike
zaliske.
Božidar
je
bio
gotovo
pa
sredovečni
ćelavac.
„Deluješ
iznenađeno
mojim
godinama?
Ne
boj
se,
nisam
nikakav
manijak.
Samo
želim
da
popijemo
piće
i
ćaskamo.
Ništa
više“,
rekao
je.
I
ćaskali
smo.
On
je
saznao
da
se
spremam
da
upišem
književnost.
Ja
sam
saznala
da
je
on
književnost
završio.
On
je
saznao
da
sam
đak
četvrte
godine
matematičkog
smera
u
Gimnaziji.
Ja
sam
saznala
da
radi
kao
novinar
u
lokalnom
nedeljniku.
On
je
saznao
da
se
bavim
plesom.
Ja
sam
saznala
da
povremeno
radi
kao
DJ.
On
je
saznao
da
je
moja
omiljena
grupa
Wilco,
a
ja
sam
saznala
da
je
njegova
omiljena
grupa
Wilco. On
je
saznao
da
mi
je
spor
Internet
i
da
ne
mogu
da
skinem
Ashes of American Flags,
DVD
grupe
Wilco,
a
da
bih
jako
volela
da
pogledam
taj
koncert.
Ja
sam
saznala
koji
je
njegov
broj
telefona
i
da
na
isti
mogu
bilo
kada
da
mu
se
javim
da
mi
nareže
taj
disk.
„Mislim
da
bi
se
ti
baš
svideo
mom
Bojanu“,
rekla
sam
mu,
a
on
se
zagonetno
osmehnuo
i
otegao
jedno
„Džuuuliiii..“.
Otišao
je
od
mog
stola,
a
ja
nisam
saznala
zašto
me
zove
Džuli.
Nisam
ga
zvala
nekoliko
dana.
Nije
to
bila
neka
odluka.
Jednostavno,
nisam
ga
zvala.
Radila
sam
nešto
drugo.
Bojan
je
i
dalje
bio
utučen.
Ređe
se
i
javljao.
Učlanio
se
u
neku
organizaciju
koja
se
bavi
zaštitom
životne
sredine.
Neka
greenpeace
glupost.
Mislim,
nije
glupost.
Razumete
već
šta
hoću
da
kažem.
Mislim
da
ga
je
neka
prijateljica
preporučila
tamo.
Kako
bilo,
bio
je
jako
zauzet
oko
toga.
Slao
mi
je
samo
kratke,
informativne
poruke.
Osim
jedne
u
kojoj
mi
je
poslao
link
sa
koga
mogu
da
skinem
onaj
koncert.
„Hvala
ti,
Boki,
ali
znaš
da
imam
spor
net,
skidala
bih
ovo
sedam
dana“
Poslala
sam
Božidaru
sms.
„Kada
možeš
da
se
nađemo
da
mi
daš
disk?“.
Ne
znam
zašto,
ali
potpisala
sam
se
sa
Džuli.
Našli
smo
se
u
jednoj
pivnici
u
gradu.
Stajao
je
iza
šanka
i
puštao
muziku.
Neki
opor
akustični
blues,
ako
se
dobro
sećam.
Pružio
mi
je
disk.
Na
njemu
je
pisalo
– sasvim
predvidljivo
– Za
Džuli.
Nisam
više
mogla
da
odolim.
„Zašto
me
tako
zoveš?“.
Nasmejao
se.
„Konačno
pitaš,
je
li?
Pa,
ličiš
mi
na
Džuli
Delpi,
eto,
zato.
Znaš
ko
je
ona?“
Slagala
sam
ga
da
mi
je
poznato.
Otvorio
je
novčanik,
a
u
njemu
je
bila
slika
neke
plavokose
lepotice.
„Vidiš?
Ista
ti“,
rekao
je.
Preterivao
je.
Obe
imamo
plavu
kosu,
malo
šire
čelo
i
nešto
slično
u
pogledu,
ali
daleko
od
toga
da
sam
ja
ista ona.
„Misliš
da
preterujem?
Ne,
ne,
veruj
mi.
Jako
dobro
znam
kako
ona
izgleda.
A
i
tebe
sam
prilično
dobro
proučio.
Iste
ste.
Doslovno
iste“,
rekao
mi
je.
Pila
sam
belo
vino.
Alkohol
slabo
podnosim.
Bilo
mi
je
čudno
što
me
je
proučavao.
Pristojno
smo
sedeli,
svako
za
svojom
stranom
šanka.
Uglavnom
je
on
pričao.
O
svojim
omiljenim
knjigama,
o
svojim
omiljenim
bendovima,
pričao
je
o
tome
kako
voli
da
peca,
o
tome
kako
uživa
da
šeta
gradom
satima
potpuno
sam.
Priče
su
mi
bile
malo
trule,
klišeizirane
– ali,
ne
sudimo
prestrogo,
svi
smo
mi
samo
mali
konzumenti
velike
kulture.
Sve
naše
priče
su
takve.
Kasnije sam saznala da Bojan očito nema pojma francuski jezik i da
se ime glumice Julie Delpy zapravo i ne izgovara Džuli. Volela bih
da sam tada to znala, da sam mogla da ga pecnem dok je u nedogled
govorio
o
svom
omiljenom
filmu.
„Nisi
gledala
Before
sunrise?“
Ako
sam
za
glumicu
mogla
slagati,
ovo
mi
ne
bi
prošlo.
„Jebote,
kako
to
nisi
gledala?“,
frktao
je
kao
kakav
matori
artistički
mačor.
Nešto
sam
natucala
o
svom
omiljenom
filmu.
„Da,
da.
I
ja
volim
Lost in
translation.
Tu
priču
o
ljudima,
razdvajaju
ih
godine
i
iskustvo
i
onda
kako
se
spoje,
znaš,
kao
neki
sudar
samoća.
A
Japan
je
tu
savršen
bekgraund,
tiho
i
veličanstveno
carstvo
tuđine.
Mada
mogao
je
to
biti
bilo
koji
drugi
grad,
bilo
koja
druga
zemlja.
Rekoh Džuli
da smo
stranci, kao
što to
i Morison
reče,
usamljeni
marginalci,
polusvijet“,
otpevao
je.
Mutilo
mi
se
u
glavi
-
predložih
da
se
prošetamo.
„Samo
da
završim
piće,
pri
kraju
sam“.
Otišla
sam
u
WC
da
povratim.
Hodali
smo
gradom.
Obučen
je
bio
u
neku
tanku
kožnu
jaknu
– gotovo
kao
nekakav
kožni
sako.
Uvuče
ruku
u
unutrašnji
džep,
izvadi
novčanik
i
ponovo
mi
pokaza
onu
fotografiju.
„Vidiš,
ova
devojka,
Džuli
Delpi,
u
filmu
se
zove
Selestin,
nije
važno.
Ona
putuje
iz
Budimpešte,
bila
je
u
poseti
kod
babe
i
u
vozu
sretne
tog
tipa
iz
SAD-a,
zove
se
Džesi,
igra
ga
Itan
Houk.
I
nije
bitno
sada
da
ti
prepričavam
šta
se
dešava,
gledaćeš
film
valjda
nekada.
Oni
izađu
u
Beču
i
provedu
ceo
dan..
Ma,
nije
bitno,
neću
da
ti
prepričavam,
nego
ima
tu
jedna
scena,
znaš,
oni
sede
u
nekom
tramvaju
i
govore
o
stvarima
koje
ih
nerviraju.
I
onda,
moja
Džuli“,
rekao
je
naročito
naglašavajući
ovo
moja
„kaže
da
je
nervira
što
nedaleko
od
njih
tutnji
rat.
Dakle,
godina
je
1994,
oni
se
voze
Bečom,
a
ona
je
ljuta
zato
što
u
bivšoj
Jugoslaviji
bukti
rat.
Imao
sam
osamnaest-devetnaeast
godina
kada
sam
prvi
put
video
tu
scenu.
Posle
sam
film
pogledao
još
najmanje
pedesetak
puta.
I
svaki
put
kada
naiđe
ta
scena,
pritisnem
pauzu,
priđem
TV-u
ili
kompjuteru“,
rekao
je
i
kleknuo
na
sred
ulice
„i
ovako,
klečeći,
zagrlim
ekran
i
tiho
govorim
Ne brini,
Džuli, sasvim
smo OK.
Mislim,
dobro,
nije
da
je
rat
tutnjao
baš
kod
nas
u
Srbiji,
pre
bi
se
moglo
reći
da
smo
ga
mi
palili
gde
smo
stigli
i
znali
oko
nas,
ali
dobro,
sad,
pustimo
to,
nije to sad važno. Nekako
me
je
čudno
dirnulo
to
što
se
Džuli
brine
za
nas,
idiote
sa
Balkana.
Znaš,
sa
onom
divnom
kosom
i
onim
crvenim
usnicama,
diže
svoje
studentske
ruke
ka
nebu“,
rekao
je,
upirući
svoje
gotovo
alkoholičarske
ruke
ka
oblačnom
svodu
„i
peva
So much
trobule in
this world
ili
već
tako
nešto.
Uvek
me
razneži
Džuli.“
Bio
je
pijan.
I
ja
sam.
Ipak,
delovao
mi
je
malo
čudno.
Uspravio
se
i
nastavio
da
hoda
po
ivici
pločnika
na
ivici
suza.
Nije
imao
nameru
da
mi
se
izvini
zbog
napada
iskrenosti.
To
mi
se
dopalo.
Ljudi
to
prečesto
rade.
Budu
iskreni
i
onda
se
izvinjavaju
– oprosti,
ne znam
šta bi
mi –
kao
da
je
iskrenost
neki
nenadani
kašalj
koji
ometa
stakleno
nemu
atmosferu
svakodnevice.
Otpratio
me
je
kući.
Proživljavao
je
pijanu
šizofreniju
-
od
iskrenog,
gotovo
uplakanog
ljubitelja
Džuli
Delpi
vratio
se
u
ulogu
olinjalog
pop
šmekera
iz
provincije.
Na
rastanku
mi
je
rekao
da
mu
od
grupe
Wilco
omiljena
pesma
I’m
trying to
break your
heart.
Bojanova
omiljena
pesma
je
I’m
the man
who loves
you.
Pomislila
sam
kako
je
to
patetično.
Te
noći
sam
sanjala
bizarno
očekivan
san.
Sanjala
sam
Božidara
kako
kleči
i
grli
crni
Gorenje
televizor.
Suze
se
slivaju
niz
razvaljene
komande
na
televizoru
– oko
njegove
glave
sevaju
varnice.
A
umesto
Džuli
-
na
ekranu
ja!
Probudila
sam
se
oko
devet.
Još
barem
jedan
sat
sam
ležala
u
krevetu,
teško
se
privikavajući
na
jutro.
Na
radiju,
neka
je
žena
govorila
o
tome
koliko
je
važno
jesti
redovno
lubenice
i
dinje.
Nisam
mogla
da
mislim
ni
na
šta
osim
na
san.
Majka
me
je
nekoliko
puta
pozvala
iz
kuhinje.
Pravila
sam
se
da
ne
čujem.
Žmurila
sam
i
znojila
se
ispod
pokrivača
užurbano
stiskajući
jastuk
između
nogu.
Kasnije tog dana mi je poslao poruku – izvinjava se
što je bio malo čudan. Nisam odgovorila.
Htela
sam
da
pogledam
Before sunrise.
Ali
mi
je
Internet
bio
spor.
Ipak,
mogla
sam
da
izguglam da
postoji
i
nastavak
tog
filma
– Before sunset. „E,
a
kakav
je
drugi
deo
filma?
Mislim
na Before
sunset.“.
Na
poruku
je
odgvorio
istog
časa,
kao
da
je
dežurao
pored
telefona.
„Znam
da
postoji
drugi
deo,
ali
nisam
ga
gledao.
Nije
to
moj
film,
Džuli.“
„Kako
to
misliš?“
„Tako.“
Posle
se
danima
nismo
čuli.
Jedno popodne sam ga srela u čajdžinici. „Da nisi
ljuta?“, pitao je. Odmahivala sam glavom nad šoljom vrelog čaja.
„Sigurno, Džuli?“, stavio je cigaretu u ugao usana, a drugom
rukom kvazišmekerski zalizao kosu. Nasmejala sam se. „Smešan
sam ti?“, nervozni osmeh mu je titrao na licu. „Hoćeš li da mi
daš film?“, skinula sam mu mrvicu sa košulje. „Hoćeš sada da
odemo kod mene da ti prerežem?“, pitao je. Mrvicu sam sklonila,
ali nisam ruku sa njegovih grudi. Nervozno sam vrtela dugme na
njegovom džepu. Odjednom, otkinuh ga. Nasmejao se. Grudi su mu bile
meke. Kao jastuk. Stavio je ruku na moju glavu, a onda me milovao,
prešavši dugačak put od kose do granice pristojnosti. „Hoću“,
rekla sam.
On
živi
na
poslednjem
spratu
jednog
solitera
na
brdu
iznad
grada.
Iako
je
još
bio
dan,
u
stanu
je
bilo
izuzetno
mračno.
Sve
roletne
spuštene.
Stan
je
mali.
Predsoblje,
kupatilo
i
jedna
soba
koja
je
ujedno
i
dnevna
i
spavaća.
Svuda
po
zidovima
je
bila
Džuli.
Džuli
Delpi.
Nekoliko
velikih
postera.
Gomila
fotografija
odštampanih
u
domaćoj
radinosti.
Par
isečaka
iz
novina.
Samo
je
na
jednoj
komodi
bila
uramljena
fotografije
jedne,
meni
nepoznate,
devojke
duge
kovrdžave
crne
kose.
Devojka
stoji
obučena
u
plavi
kišni
mantil
naslonjena
na
nekakav
zid.
Mahinalno
sam
uzela
fotografiju
u
ruke.
„Toliko
tvojih
fotografija,
a
ti
prvo
nju
uzimaš“,
prvi
je
progovorio,
„Mojih?“,
pogledala
sam
ga
upitno.
„Džuuuliiiii“,
otpevao
je.
Seo
je
u
fotelju.
Prebirao
je
po
nekoj
tamnoj
kesi
na
stočiću
ispred
njega.
„Ko
je
ovo
na
slici?“,
bilo
je
moje
pitanje
koje
je
on
ignorisao
zauzet
rovarenjem
po
kesi.
„Je
li?“,
nastavih,
gotovo
nepristojno.
„Moram
da
nađem
svoju
hranu“,
smejao
se.
Sela
sam
pored
njega
sa
fotografijom
u
ruci.
Kesa
je
bila
puna
kutija
sa
lekovima.
„Šta
tražiš?“,
upitah
gotovo
šapatom.
Ignorisao
me.
„E,
a
ta
devojka
na
slici.
To
je
Nevena.
Ona
ima
famous blue raincoat.
Vidiš?“,
pređe
prstom
preko
njenog
mantila
„Kao
u
pesmi,
isto
kao
u
pesmi. Mislim, nije isto, u
pesmi Koen piše svom prijatelju, ali...Nebitno.“
Ustao
je.
Stavio
neke
tablete
u
usta.
Okrenuo
mi
se
leđima,
a
glavu
zabio
u
policu
sa
knjigama.
„Ona
sad
živi
u
Notingemu.
Čula
si
za
Notingem?
Fudbalski
klub
Notingem
Forest,
zli
vojvoda
od
Notingema..
Jesi,
zar
ne?
E,
pa,
ona
sad
živi
tamo.
Radi
na
univerzitetu
na
katedri
za
slovenske
jezike.
Udata
je
za
nekog
tipa,
novinara,
pisca,
šta
li
je
već.
Upoznali
su
se
u
vozu.“
Bilo
mi
je
neprijatno.
Nije
se
okretao.
Ćutali
smo.
Konačno
se
okrenu
prema
meni.
Žmureći.
„Zašto
ćutiš?
Pitala
si
me
ko
je
ona,
ja
sam
ti
rekao.
Zašto
sad
ćutiš?“,
pitao
me.
„Znaš,
Božidare,
nešto
razmišljam.
Ja
se
ustvari
jako
plašim
vozova.
Nekako
su
nesigurni,
kasne,
prljavi
su,
gomila
nepoznatih,
čudnih
ljudi
koji
mogu
svašta
da
ti
kažu
ili
urade.
Znaš.“
Smejao
se,
ali
i
dalje
žmureći.
„Ni
ja
više
ne
volim
vozove.
Poslednji
put
sam
se
vozio
njim
’95.
Neki
Ciganin
sa
harmonikom
je
ušao
u
voz
i
onda
mu
je
neki
klinac
od
pet-šest
godina
naručio
pesmu.
Mali
je
sedeo
preko
puta
mene,
a
čiča
mu
je svirao
neki
narodnjak
na
uvce.
Sačekaj,
koja
ona
pesma
beše?
E,
da,
ona
Da si moja devojčica,
živela bi ko kraljica.
Nedugo
posle
sam
upoznao
Nevenu.
Ona
nije
volela
vozove,
pa
sam
zbog
nje
počeo
da
putujem
autobusom.
I
to
mi
je
postalo
navika.
Ostala
mi
je
i
posle
2001,
kada
je
ona
otišla
za
Englesku.
Tamo
se
ipak
vozila
vozom,
pisala
mi
je
kasnije.
Vozovi
bolji
nego
ovde.
Detaljno
je
pisala
o
njima.
Brži
su,
sigurniji,
čistiji,
udobniji.
I,
da,
romantičniji,
to
je
naglasila.“
Stajao
je
naslonjen
na
policu.
„Zašto
žmuriš?“,
pitala
sam.
„Bude
mi
lakše
tako.“
Ustala
sam.
„Moram
do
kupatila“.
Pošto sam se umila, dugo sam gledala svoje lice u
ogledalu. Tada sam odlučila - spavaću sa njim. Kada sam izašla
napolje, ležao je skvrčen na fotelji i spavao dubokim snom. Izašla
sam napolje.
„Izvini,
molim te,
zaspao sam.
Totalni sam
kreten. Kad
ćeš da
ti dam
film?“,
glasio je
sms koji
mi je
poslao kasnije.
Nisam mu
odgovorila.
Par dana
kasnije, otišla
sam u
Beograd. Položila
prijemni. Upisala
fakultet. Ostala
tamo preko
leta. Rentirala
stan. Čitala
knjige. Šetala
se. Upoznavala
grad. Čekala
prvi avgust
– tada je
Bojan, moj
tadašnji (a
i sadašnji)
dečko trebalo
da se
vrati iz
Budimpešte.
Došao je.
Smestio se.
Počeli smo
ponovo da
usklađujemo
živote u
život. Fino
nam je
išlo.
Ovu
literarnu
ispovest
sam
mesec
ili
dva
dana
u
glavi
žvakala
– misleći
da
ću
napisati
roman.
Jedino
me
je
rasplet
mučio
sve
vreme.
Sinoć
se
ipak
desilo
nešto
što
će
poslužiti
kao
kakav-takav
kraj.
Bojan
i
ja
smo
šetali
gradom.
Pretpraznična
je
atmosfera.
Uvek
kada
je
Nova
godina
ja
dobijem
maniju
da
kupujem
razne
gluposti,
a
on
me,
iako
nije
oduševljen
time,
prati
u
tim
kupovinama.
Posle
jednog
takvog
shopinga,
sinoć
smo
seli
da
popijemo
kafu.
Bojan
je
bio
nervozan.
„Slušaj,
imam
nešto
da
ti
kažem“.
Posle
petnaest
minuta
natezanja
saznala
sam
da
me
je
prevario
par
puta
sa
jednom
devojkom
u
Budimpešti.
„Ko
je
ona?“,
upitah.
„Ma,
daj,
kao
da
je
važno“.
Posle
još
petnaest
minuta
natezanja
saznala
sam
da
je
to
neka
Francuskinja
koja
živi
kod
babe
u
Budimpešti.
Upoznao
ju
je
u
tom
timu
koji
se
bavi
zaštitom
životne
sredine.
Sa
zvučnika
je
Momčilo
Bajagić
pevao
kako
ima
užasan
strah
od
vozova.
„Verovatno
si
sada
ljuta“,
rekao
je
pokajnički.
„Jesam“,
odgovorih.
A
u
stvari
– bilo
mi
je
mnogo
lakše.
Нема коментара:
Постави коментар