Neko zvoni na vrata. Stižem, urlam.
Ko
može
biti
ovako
kasno?
Na ekranu
crvenog,
digitalnog
sata
upravo je
sa
01:00
prešlo
na
01:01.
Na
sat
su
naslonjene
dve
knjige
– Klanica broj 5
Kurta
Vonegata
i
Jednostavnost Davida
Albaharija.
Nikoga
ne
očekujem.
U
gaćama
sam.
Evo, evo, samo sekund.
Bože,
gde
li
su
mi
farmerke?
Otvaram
plakar.
Kako
da
ih
sad
u
mraku
pronađem?
U
sobi
treperi
samo
računar.
Daj
da
uključim
svetlo.
Onaj
Neko
i
dalje
nemilosrdno
zvoni.
Evo! Kažiprstom
pritiskam
prekidač.
Uključuju
se
tri
sijalice.
Sobom
se
rasprostre
neverovatno
jaka
svetlost.
Gotovo
ništa
ne
vidim.
Kakve
su
ovo
sijalice,
čoveče? Neke
me
ruke
ščepaše
za
ramena.
Hej, ko je to?
Hej! Ruke
me
odvlače
ka
sijalicama.
Ne
mogu
da
gledam.
Žmurim.
Ruke
me
silovito
guraju,
prelazimo
put
ka
sijalicama
kao
da
me
vode ka Suncu.
Topim
se
od
vrućine.
Znoj
klizi
ka
očima
i
dalje
niz
lice.
A
onda,
sasvim
odjednom
– ništa.
Ne
osećam
toplotu.
Svetlost
ne
probija
kroz
kapke.
Ništa.
***
Zažmureo
sam
u
2012.
godini,
a
oči
otvorio
u
2002.
Stojim
na
stolici
i
umesto
običnih
sijalica
stavljam
sijalice
u
boji
– plavu,
crvenu
i
zelenu.
Stvaram
atmosferu
diskoteke.
Tepih
sa
aplikacijom
saobraćajne
petlje
po
kome
se
dečaci igraju autićima
je
podijum
za
igru.
Na
stolovima
su
činije
sa
čipsom,
perecama,
pahuljicama,
grisinama,
keksom.
Pevušim
pesmicu
koju
sam
sam
napisao,
po
uzoru
na
ljubavne
balade
Prljavog
Kazališta
i
Bajage
– Nema te / vreme
lagano ide / nema
te / smeh ne
nestaje. Refren
se
peva
uz
krug
G-dur,
E-mol,
C-dur
i
D-dur.
Odsviraću
je
večeras..
Uskoro
će
kroz
moj
stan
prodefilovati
gomila
dece.
Mrvice
će
biti
svuda
po
podu.
I
pored
detaljnog
post-party čišćenja,
mesecima
kasnije
će
ovde
ili
onde
da
se
pojavi poneka mrvica.
Da
podseti
na
nešto?
Na
nemogućnost
potpunog
odstranjanja
mrvica?
Zašrafio
sam
sijalice.
Pritiskam
prekidač.
Polukuplerajska
svetlost
ispuni
sobu.
Oblačim
duksericu.
***
Duksericu
sam
navukao
u
2002.
godini,
a
glava
mi
kroz
okovratnik
izranja
u
2012.
U
međuvremenu,
dukserica
se
pretvorila
u
majicu.
Sedim
na
fotelji.
U
farmerkama
sam.
Šta
se
ovo
dešava?
Neko
još
uvek
zvoni!
Sat
i
dalje
pokazuje
01:01.
Nerešeno,
pomislim.
Ili
1+1=2.
Osetim
jak
udarac
po
licu.
Zapravo,
ne
udarac
– samo
mi
dve
džinovske
šake
prekrivaju
lice.
Toliko
su
ogromne
da
me
je
zabolelo.
Ispada
mi
jezik.
Mrak.
***
Jezik
mi
je
ispao
u
2012
godini,
a
kada
sam
uspeo
malo
da
odmaknem
glavu,
video
sam
da
palaca
po
dojkama
jedne
devojke
u
2008.
Bezuspešno
kopiram
poteze
pornografskih
zvezda
-
ona
ne
ispušta
nikakav
zvuk.
Njeno
ćutanje
i
bled
pogled
me
čine
nervoznim.
Gricnem
joj
bradavicu.
Bolno
jauknu.
Promrmljam
izvinjenje.
Zgrčeni
smo
na
fotelji
premaloj
za
dvoje.
Dupetom
gužvam
papir
sa
koga
sam
joj
malopre
čitao
svoju
pesmu.
Dok
sam
znalački
pročiščavao
grlo
spremajući
se
da
čitam,
nadala
se
da
je
pesma
o
njoj.
Avaj,
pesma
je
o
teškom
socijalnom
stanju
u
zemlji
– refren
ide
ovako
Nebo iznad nas je
sivo / ništa više
nije živo / stvari
posmatramo krivo / ulicom
teku krv, znoj i
pivo. Grabim
čvrsto
njenu
ruku
i
pokušavam
da
je
stavim
na
svoje
nabreklo
međunožje
koje
se
ocrtava
kroz
farmerke.
Ne
dozvoljava
mi.
Fiksirala
je
ruku
na
moj
kuk
i
nema
nameru
da
je
pomeri
odatle.
Obuhvatam
je
oko
struka,
podižem
sa
fotelje
i
priguravam
uz
vrata.
Jednu
ruku
držim
naslonjenu
na
zid
tik
uz
njenu
glavu,
a
drugu
joj
zavlačim
u
gaćice.
Milujem
joj
klitoris, silovito kao da
masiram glavu njenog oca. Ona
žmuri
i
sporadično
uzdiše.
Sa
zvučnika
se
čuje
Bijelo dugme – Tramvaj
kreće ili kako biti
heroj u ova šugava
vremena.
Nerazgovetno
joj
šuškam
na
uvo
Ovo
je
sa
albuma
Dožvijeti
stotu,
on
nije
seljački,
tu
su
uhvatili
atmosferu
New
Wavea.
Zabijam
prst.
Vrisnu.
Sve
je
glasnija
i
glasnija.
Zarivam
glavu
u
njene
grudi.
Pogled
mi
je
opkoljen
njenim
sisama
i
ne
vidim
ništa
u
ionako
zamračenoj
sobi.
***
Udarih glavom u vrata. Kako to? Šta se ovde dešava, pobogu? Ponovo
sam u 2012. Stojim ispred zatvorenih vrata od sobe, jednom rukom
naslonjen na njih. Neko ne odustaje - legao je na zvono. Na satu je i
dalje 01:01. Racionalno zaključujem da sam preumoran i da ko god bio
pred vratima neće dobro proći kada mu otvorim! O, ne! Kakav je to
način da ometaš čoveka u jedan posle ponoći! Dobro, jedan sat i
jedan minut. Svejedno. Otvaram vrata od spavaće sobe, a neko me
gurnu kroz njih. Iste one ogromne šake, slutim. Prelećem gotovo
pola dnevne sobe i u tom letu zakačim nogar tronoške. Padam i
udaram glavom. Prekid filma.
***
Ležim
na
podu
dnevne
sobe.
Pored
mene
je
moja
devojka.
Pao
sam
na
pod
početkom
2012,
a
na
njemu
sad
ležim
krajem
2011.
Ona
pušta
neku
muziku
na
kompjuteru.
Nešto
na
francuskom.
Ne
razumem
ni
reč,
no,
ne
smeta
mi.
Prepričavam
joj
kako
sam
jednoj
bivšoj
devojci
u
srednjoj
školi
pornićarski
lizao
grudi,
a
kako
je
ta
cura
na
to
reagovala
kao
da
na
TV-u
gleda
reportažu
sa
osrednjeg
sajma
lovačke
opreme
u
Rejkjaviku.
Moja devojka se
smeje.
Moja devojka ima smeđe oči.
Češem
bradu.
Odjednom,
ona
se
uozbilji.
Hej,
sakrio
ti
se
neko
u
bradi.
Pijani
smo,
popili
smo
nekoliko
flaša
belog
vina
koje
smo
kupili
od
prvog
honorara
koje
sam
dobio
za
svoje
pisanje.
Dobio
sam
sto pedeset evra
za
pet
objavljenih
pesama
u
jednom
časopisu.
Dnevnica koju zaradi berač malina je oko petnaest evra. Dakle, mojih
pet pesama vredi kao nečijih deset dana u paklu kasnog juna, ranog
jula; deset dana u paklu branja jagodičastog voća. Znam kakav je to
pakao jer sam se branjem malina bavio svakog leta od svog petog
razreda do pre par godina. Zaista, ko bi rekao da ležeći pesnik,
omamljen
belim vinom i kovrdžama svoje drage, ume da se bavi poljoprivrednim
poslovima? Kažem
ti, sakrio ti se neko u bradi!,
viče ona. Pa,
ko
je
to,
draga?
Približi
se
mom
licu.
Nisam
sigurna,
ali
mislim
da
je
Volt
Vitman.
Smejem
se.
Matorom
nije
bila
dovoljna
ona
njegova
bradurina,
nego
je
morao
ovu
moju
da
uzurpira.
I?
Šta
kaže?
Ona
prisloni
uvo
uz
moju
bradu.
Kaže
ovako
’Protivrečan
samom
sebi,
sadržim
mnoštvo’.
Odmače
se
od
mog
lica
i
ustade
da
nam
dopuni
čaše.
Knjiga
sa
police
iznad
mene
pade
i
razbi
me
po
sred
njuške.
Srećom,
knjiga
se
u
padu
otvorila
i
ublažila
udarac.
Šta
to
bi,
smeje
se.
Bi,
uzvratih,
smejući
se
ispod
knjige.
Ona
kleknu
pored
mene,
skloni
mi
knjigu
sa
lica,
ispravi
stranice
i
zatvori
je.
Njujorška
triliogija,
Pol
Oster,
pročita
ona
naslov,
a
zatim
se
opet
zagleda
u
mene.
Šta
gledaš,
pitam.
Nestao
je
Vitman,
frknu
ona.
Ne
brini
se,
vratio
se
unutra,
rekoh.
Omamljen sam erotikom poluosvetljene sobe, sad bih joj tiho otpevao
pesmu Moj golube.
Ipak,
suzdržavam se i tonem u san.
***
Stojim
naslonjen
na
zid.
A
mogu
da
se
zakunem
da
sam
pao
na
pod
i
ležao
nepomičan
dole.
Stvarno,
mogu
da
se
zakunem.
Šta
se
ovo
de..
Kako
je
moguće,
i
na
zidnom
satu
je
jedan
sat
i
jedan
minut.
Pobogu!
Neko
i
dalje
nemilosrdno
zvoni.
Dolazim!!
Grabim
krupnim
koracima
ka
vratima,
a
krupne
ruke
me
i
dalje
guraju.
Navikavam
se
polako
na
njih.
Kroz
staklo
na
ulaznim
vratima
vidim
dve
crne
prilike.
Jedna
drugoj
šapuće
Ne
detaljiši
toliko,
nema
potrebe
za
tim.
I
vodi
računa
o
stilu.
Moraćeš
to
posle
da
izbrušiš.
E,
dobro,
a
sad
treba
da
se
okrene
i
pogleda
u
ogledalo.
Okrećem
se.
Ispred
mene
ogledalo..
A
ja
odjednom
postadoh
viši
od
tri
i
po
metra.
Na
meni
se
stvori
oklop
težak
pedeset i sedam kilograma.
Na
glavi
mi
broznana
kaciga,
a
oko
nogu
bronzani
oklopi.
Na
ramenu
nosim
dugo
bronzano
koplje,
debelo
kao
šipka
na
razboju,
a
gvozdeni
vrh
koplja
je
težak
sedam
kilograma.
Na
vrh
koplja
je
zaboden
sinopsis
mog
prvog
romana
uredno
spakovan
u
kovertu
na
kojoj
je
naznačeno
SRPSKI
PEN
CENTAR,
za
FOND
BORISLAV
PEKIĆ,
Terazije
29/II,
11
000
Beograd.
Otključavam
vrata.
Ispred
vidim
sebe,
a
oko
vrata
me
obrglio
David
Albahari.
U
ruci
držim
papir
i
olovku,
a
David
Albahari
ispredvratnom
meni
šapuće
na
uvo
Ne
možeš
se
ti
boriti
sa
njim
jer
si
ti
još
dete,
a
on
je
pisac
od
mladosti
svoje.
Vidim
sebe
kako
se
zalećem
na
mene
tom
olovkom
koja
se
u
letu
transformiše
u
štap.
Uspevam
da
procedim
Jesam
li
ja
pseto
da
ideš
na
mene
štapom?
Umesto
štapa,
po
glavi
me
udariše
iste
one
džinovske
ruke
koje
su
me
bacale
kroz
vreme
i
prostor.
Ležim
na
podu,
čujem
sebe
i
Davida
Albaharija
kako
se
smejemo,
a
čujem
i
još
neki,
nepoznat
smeh.
Albahari
reče
Say
hello
to
Kurt
Vonnetgut!
***
Kada priče budu zrele,
same će se ispisati,
ružo rumena,
same će se ispisati,
goro zelena...
Нема коментара:
Постави коментар